Jak se zbavit nadýmání a zredukovat váhu přes den i večer

Možná jste na břiše nepřibrali, možná jen trpíte nadýmáním. Pro řadu lidí je oteklé bříško faktem, se kterým se tak nějak smířili. Ať už jde o viditelně oteklou oblast žaludku, nebo bolest či nepohodlí s tím spojené, nadýmání je způsobeno plyny produkovanými při jezení a pití. Plyny vznikají v tlustém střevě, ale u některých neprochází tělem hladce a tak vznikají problémy, které ústí ve známé nepříjemné pocity. Pokud neexistuje závažný medicínský důvod k nadýmání, mělo by být možné se jej vcelku jednoduše zbavit a spolu s ním i vzhledu šestého měsíce těhotenství.

http://www.elegantnibydleni.cz/wp-content/uploads/shutterstock_188323547.jpg

Přinášíme pár jednoduchých tipů na změny, kterými můžete zredukovat nadýmání i váhu ve dne i navečer:

Ve dne: Stravujte se konzistentně a zapojte zdravé potraviny. Důležitá je například vláknina – ideálně v takovém poměru, abyste zabránili zácpě a omezili nadýmání. Začněte tím, že vyzkoušíte vyměnit bílé pečivo za žitný nebo kváskový chléb. Vyzkoušejte probiotika, řasy, či jiné bylinné léky na nadýmání.

Večer: Rozhodně byste neměli jíst těsně před spaním a vaše večeře by měla vypadat podle toho, v jakém stavu se chcete probouzet. Přesolená jídla nejsou vůbec dobrá volba, protože sůl se z těla přes noc neodplaví a ráno se probudíte nafouknutí. Zelenina (ovoce ne) dělaná nejlépe na páře a k tomu nějaký zdroj kvalitních bílkovin, tak vypadá ideální večeře.

Ve dne: Omezte cukr. Bakterie se živí přímo cukry. Následně se množí, jak se prostředí stává kyselým a jsou ovlivněny trávicí hodnoty pH. Omezte cukr i v nápojích, zejména z ovocných šťáv (ve střevech se fermentují a nadýmají vás) a slazených limonád. Těm byste se měli vyhnout i kvůli obsahu bublinek, které se ve střevech mění na plyn.

Večer: Připravte si jídlo na další den. Je velmi pravděpodobné, že v ranním shonu na to nebude čas a shánět se po nějakém zdravém jídle v městském prostředí plném fastfoodových svodů není jednoduché, navíc ani tak nemáte jistotu, jak z kalorického hlediska vypadá jídlo, které jste si sami nepřipravili. Studie navíc prokázaly, že jídla podávaná v restaurantech mají často až dvakrát tolik kalorií, než byste na posezení měli spořádat.

Ve dne: Pohyb! Jóga nebo pilates obsahují některé cviky (například kobra), které stimulují oblast žaludku a zlepšují problém s nadýmáním. Velmi prospěšné je i zajít na procházku nebo si zaběhat. Takovýto pohyb pomáhá lepšímu přesunu plynů ve střevech.

Večer: Lehčí cvičení navečer se zdá takřka kontraintuitivní. Vždyť se pak špatně spí, ne? Inu, ne, jak prokázala studie National Sleep Foundation. Lehké cvičení dobře nastartuje pozitivní pochody, které pro vás budou pracovat přes noc.

Ve dne: Vyvarujte se alkoholu. Alkohol je opravdový bandita v tom, co páchá ve vašich střevech. Také se pokud možno rozlučte s tukem a kofeinem. Oba jsou totiž známými spouštěči nadýmání. Pokud jej tedy zažíváte pravidelně, měli byste tomu svůj jídelníček přizpůsobit a tuků a kofeinu se pokud možno zbavit, nebo je alespoň omezit. I pro kávu existují alternativy.

Večer: Pijte hodně vody. Ta pročišťuje vaše tělo a vyplavuje tak i vodu, kterou by jinak zadržovalo. S pitím byste však měli přestat zhruba hodinu před zalehnutím, abyste nemuseli celou noc běhat na záchod. Kvalitní, nepřerušovaný spánek je pro zdraví i hubnutí důležitý.

Ve dne: Snažte se méně se stresovat. Snáze se řekne, hůř se udělá, ale udělat si chvilku na odpočinek a meditaci může každý. Svalové stahy v oblasti břicha mohou být tím, co narušuje pohyb plynu ve vašem těle.

Večer: Zajistěte si spánek v opravdu tmavé místnosti. Podpoříte tak tvorbu hormonu melatoninu, který se utváří pokud jste ve tmě a je zodpovědný za spalování tuků v těle. Taktéž byste měli přes noc vypínat nebo tlumit topení – i to přispívá k lepším pochodům a většímu spalování tuků přes noc.

 


Hanka Hanka
Hanka Hanka

Autor