Jednoduché nutriční změny k zdravějšímu já – co dělat a čemu se vyvarovat - část 1

Když se řekne zdravá strava, lidem to většinou evokuje snahu zhubnout. Ale udržování optimální váhy není jediným ani hlavním důvodem, proč se pokusit stravovat lépe a zdravěji. Pokud navíc spojíte drobné změny toho co a jak jíte s tím, jak se o tělo staráte v dalších ohledech, můžete výrazně zlepšit kvalitu svého života. V první části se dozvíte, proč má smysl stravovat se zdravěji.

http://crunchmodo.com/wp-content/uploads/2015/03/Winter-Snow-And-Happy-Girl-800x960.jpg

Více energie

Sladkosti a cukrem přetékající limonády fungují jako kofein nebo cigarety – krátkodobě. Mohou vás nabít energií v ranní špičce, ale velmi záhy se ocitnete ještě znavenější, než předtím. Pravidelná strava v průběhu dne udržuje stabilní úroveň energie. Pokud ji pozbýváte, doplňte ji spíše z ovoce než ze sladkostí.

Lepší nálada

Starejte se dobře o tělo a vaše mysl se vám taky odvděčí. Zdravé jídlo a cvičení zlepšuje vaši fyzickou kondici, zlepšuje váš vzhled a tím pádem zlepšuje i vaše sebevědomí. To má za následek výkonnější myšlení, menší stresové hladiny a obecně spokojenější bytí.

Zdravější spánek

Dostatek nerušeného spánku je zásadní pro to, abyste se ve dne cítili lépe. Ať už jde o soustředění, náladu, vzhled, stres či krevní tlak. Rovnice, na jejímž konci je správný spánek, však počítá i se správným jídlem. Zdravé jídlo o s libovou bílkovinou a komplexními sacharidy pomáhá hormonu serotoninu, který zase pomáhá vám cítit se po večeři dobře a ulehnout k dobrému spaní.  

Krásnější pleť

Správné hygienické návyky a vhodná, nejlépe přírodní kosmetika do značné míry ovlivňují zdravý vzhled vaší kůže. Můžete mu však ještě razantně pomoci i správnou stravou. Tělo se zbavuje toxinů potem, takže to špatné z něj skončí na kůži. Pak se nelze divit tomu, že nezdravá strava vám zadělá na nezdravě vypadající pokožku. Vyměníte-li fastfoodové jídlo za takové, které správně pokrývá potřeby těla, pak bude méně vyplavovaných toxinů a tím pádem i zdravější pleť. Ořechy, kokos, oves, omega-3 mastné kyseliny... rozhodně je z čeho vybírat.

V druhé části si povíme, jaké konkrétní drobné změny ve stravování můžete okamžitě začít aplikovat a jakým návykům se pro změnu vyhnout.


Hanka Hanka
Hanka Hanka

Autor