Dopřejte svému dítěti to nejlepší ještě v těhotenství!

Těhotenství. Příprava na to, až přivedete na svět nový život. V těhotenství uvažujete o věcech ze zcela nové perspektivy. Mnohem více začnete být citlivá na to, co je pro vás a dítě dobré, mnohem intenzivněji začnete vnímat rozdíl mezi zdravým a nezdravým. Ve stravě, v životním stylu, v kosmetice. Zároveň se budete obávat, jak velkou stopu na vaší kráse těhotenství zanechá. Ale nemusíte se bát. Těhotenství má spoustu pozitivních dopadů na ženskou krásu. A ze zkušeností mnoha generací matek už víme, jak zmírnit ty případné negativní:

Hydratace. V průběhu těhotenství vaše tělo vytváří velkou zásobu tekutiny pro dítě. Má proto zvýšenou potřebu příjmu vody. Stejně je na tom vaše kůže, která potřebuje vodu, aby si zachovala svou elasticitu. Doporučuje se kolem 10 sklenic vody denně, ale nejlépe uděláte, když se budete držet toho, co vám říká tělo.

I kůže potřebuje vodu. Volte zásadně přípravky bez zbytečné chemie, dráždivých detergentů, PEGů a parabenů. Pleť obličeje ošetřujte pomocí tonika bez alkoholu, které účinně uzamkne vlhkost uvnitř pokožky, nikoli vně, tak jako to dělají přípravky obsahující např. minerální olej.

Želatina. Kolagen je důležitý pro elasticitu kůže – pro zvýšení jeho podílu v těle je vhodné přijímat želatinu, která není v naší stravě zastoupena tak, jak by měla. Kromě kůže má pozitivní vliv i na další věci, které těhotná žena docení: kvalitu spánku, kvalitu trávení, odbourávání volných radikálů a samozřejmě proti bolestem kloubů

Zinek. Jeho nedostatek v těle je tradičně spojen s neduhy kůže, strie nevyjímaje. Zinek je ve stravě jedním z důležitých, a přitom hodně zanedbaných prvků. Podílí se na produkci kolagenu a má protizánětlivé vlastnosti.

Vitamíny. Patrně máte v plánu je zapojit už proto, aby děťátku nic nechybělo. Vitamín C tělo potřebuje mimo jiné pro správnou činnost chrupavek. Navíc bojuje proti volným radikálům (které nás připravují o kolagen) a dělá nás odolnějšími. Je vždycky lepší přijímat céčko v plodech než v tabletách. Pokud nemáte bio citrusy, je vhodnější je před vhozením do sklenice zbavit slupky. Dalším vhodným vitamínem, který zařadit, je Ečko – přirozeně bojuje proti všem příznakům stárnutí kůže obnovou její elasticity. Taktéž omega-3 mastné kyseliny nejsou vůbec na škodu.

Nepřerušovaný spánek alespoň sedm hodin denně. Zdravý spánek velmi úzce souvisí se zdravím kůže, ale v době těhotenství je i zcela zásadním zdrojem energie a pohody. Berte to tak, že si vytváříte rezervu na dobu po porodu, kdy toho pravděpodobně moc nenaspíte.

Nebojte se drobného cvičení. Spousta těhotných žen má hrůzu byť z fyzického pohybu, podle vědců to však není na místě. Po konzultaci s odborníkem je skvělé zapojit protahování, těhotenskou jógu či cvičení na míči - samozřejmě úměrně pohodlí a bezpečí. Zbavíte se tak řady bolestí spojených s graviditou. Vaše kůže získá lepší pružnost, krevní oběh se vám zlepší a fyzička nezaostane, což se vám bude při skákání kolem prcka velmi hodit. Po porodu je vhodné nastartovat vaše sportovní já co jen to bude možné, abyste dostaly tělo zpátky do formy – skrze plavání, jogging, pilates atd.

Opatrujte kůži svého těla proti všem projevům zátěže těhotenství pomocí vhodných prostředků. Ideální volbou jsou generacemi osvědčené produkty přírody, u kterých nebudete mít starost o jejich vliv na zdraví vašeho prcka. Čisté bambucké máslo a arganový olej jsou 100% přírodní, 100% účinné prostředky pěstění kůže. Výborně se hodí na strie, které je třeba v rámci prevence podchytit výživou kůže předtím, než se udělají. Taktéž častý výskyt akné lze úspěšně potlačit aplikací arganového oleje, byť se to zdá kontraintuitivní (arganový olej je fakticky jako jeden z mála olejů vhodný na obličej, protože neucpává póry). Arganový olej se skvěle vypořádá i s vypadáváním vlasů, které často po porodu následuje. S těmito produkty dodáte vaší kůži potřebnou plejádu vitamínů velmi přirozenou a nenásilnou cestou a hlavně ušetříte za rozličné specializované přípravky, protože bambucké máslo i arganový olej jsou ve svém záběru vysoce multifunkční.


Hanka Hanka
Hanka Hanka

Autor