Jak prozářit svou tvář: 2. díl seriálu každodenních návyků pro zdravější a krásnější pleť

Série článků o tom, jak chránit svoji pokožku před stárnutím. Věci, které ani nevíte, že děláte... A takové, které byste rozhodně měli začít dělat. První porci rad naleznete zde.

Zde je druhá část tipů o každodenních návycích pro zdravější kůži:

7) Vypijte sklenici vody navíc

Voda pomáhá čistit toxiny, které způsobují záněty a skvrnky na kůži. Pomáhá také přenosu živin a kyslíku do kožních buněk a zabraňuje dehydrataci, která může způsobit předčasné stárnutí. Může dokonce dělat pokožku plnější na pohled, neboť kyselina hyaluronová, která přirozeně v kůži existuje, se stáhne a drží vodu, což také napomáhá narovnávání vrásek. Experti doporučují alespoň osm sklenic vody denně nebo ještě více, pokud jste aktivní nebo se nacházíte v teplém klimatu. Chcete-li přidat nápoji trochu chuti, zkuste čaje, které uklidňují pokožku - například heřmánkový nebo mátový.

http://www.beslimtips.com/wp-content/uploads/2015/04/iStock_000010539646Medium.jpg

8) Vzdejte se hranolek

Výzkumy ukazují, že strava s vysokým obsahem tuku a sacharidů způsobuje více vrásek. Smetanové sýry a červené maso jsou známé jako „tuky stárnutí". Abyste udrželi buňky nabuzené a svěží, držte se libového proteinu: ryby, bílé drůbeží maso, tofu, fazole a čočka.

9) Jezte brokolici

Pouhá polovina šálku syrové brokolice je nabitá 65 procenty denní dávky vitaminu C. Výzkumy ukazují, že potraviny bohaté na vitamin C nejen zneškodňují volné radikály (které způsobují vrásky a povislou kůži), ale také pomáhají proti poškození DNA, jež volné radikály způsobují. Zatímco si budete užívat ranhojivé a pokožku chránící výhody vyššího příjmu vitaminu C, zkuste si nějaký i rozetřít na kůži. Jedna studie ukázala, že ženy, které si ošetřovaly sluncem spálenou pokožku krémy s obsahem vitaminu C po dobu šesti měsíců zaznamenaly výrazné zlepšení co se týče vrásek a zabarvení kůže.

10) Dejte si k snídani misku cereálií

Pokud je vaše pokožka nevýrazná, možná za to může nedostatek zinku. Lidé, kteří se snaží zhubnout nebo jedí hodně průmyslově zpracovaných jídel nemusí získávat z potravy dostatek zinku, který by udržel jejich pokožku zářící. A jelikož zinek napomáhá opravovat poškozené tkáně a hojit rány, pomáhá také při čištění akné a dalších dráždivých onemocněních kůže. Šálek celozrnných vloček obsahuje 25 procent doporučené denní dávky této mocné živiny, která vás nasměruje vstříc čisté pokožce.

11) Chroupejte míchané oříšky

Para ořechy jsou velmi bohaté na selen, který zvyšuje elasticitu pokožky a může také snižovat pravděpodobnost vzniku rakoviny kůže, jak ukazují nedávné studie. Chroupejte také vlašské ořechy, které jsou plné Omega-3 nenasycených mastných kyselin, abyste snížili riziko kožních zánětů. Vhodné jsou i ořechy makadamové - jsou plné vysoce kvalitních olejů a mastných kyselin, jež pomáhají obnově pokožky a jejímu omlazení. Zkuste sníst hrst těchto ořechů a zaručeně pocítíte jejich blahodárné účinky i na kožních pórech.

12) Vynechejte mléčné produkty (ano, i tu trošičku v lattéčku)

Mléčné produkty (dokonce i ty organické) obsahují kravské hormony, které stimulují vaše póry i mazové žlázy, což vede ke tvorbě akné. Vyvarujte se maskovaným mléčným produktům v jídlech jako jsou salátové dresinky, proteinové tyčinky a koktejly. A když už musíte, držte se odtučněného mléka. Ty nejvíce škodlivé hormony jsou totiž koncentrovány právě v tuku.


Hanka Hanka
Hanka Hanka

Autor