Jednoduché triky jak vypadat a cítit se mladší – část II.

Zastavit čas, obrátit chod biologických hodin, vykoupat se v prameni mládí. Od nepaměti jsme se snažili vypadat mladší, než ve skutečnosti jsme. Kdykoli potkáte někoho neznámého, podvědomě bude ve vaší tváři hledat známky věku (nepohoršujte se, děláte to také). Prozradit vás může řada věcí, ale i pokud ještě nejste ve věku, kdy si na spaní vyndáváte zuby, je možné, že si nevědomky přidáváte roky. Neúprosné ručičky biologických hodin se přitom dají alespoň minimálně posunout. V minulém článku jsme si představili několik užitečných tipů a návyků, jak vypadat a cítit se mladší. Nyní vám přinášíme jejich pokračování.

Vaše neřesti se na vás podepíšou, ať chcete nebo ne. Kouření škodí krevnímu oběhu, což má za následek i vrásčení. Alkohol dehydratuje. Zůstávat vzhůru dlouho do noci zase ústí v tmavé kruhy pod očima, protože to je místo, kde se krev usazuje. Je tedy lepší to s pitím moc nepřehánět a na spánek si v těchto situacích dopřát o polštář navíc – krev se nebude usazovat pod očima a vy se tak neprobudíte s pověstnými pytlíky. Plátky studené okurky na očních jamkách sice vypadají jako filmová prkotina, ale okurka skutečně obsahuje astringent, který stahuje žíly a klidní podrážděnou pokožku.

Relaxace, ale správná. Meditace spíše než sledování televize. Ačkoliv se jedná o nejjednodušší (a proto) nejoblíbenější a nejrozšířenější metodu bdělého odpočinku, moc vás ve skutečnosti neosvěží. Skutečná relaxace vyžaduje trochu něco jiného než pasivní sezení před obrazovkou – potřebujete v těle aktivovat relaxační odezvu – snížit tepovou frekvenci, krevní tlak, příjem kyslíku a úroveň kortizolu. Než se zaboříte do gauče, dopřejte si meditaci, pomalé dýchání. Mějte pod kontrolou i závislost na mobilu. Zdá se to jako absurdní představa, ale časté sklánění se nad mobilem vám zvrásní kůži na krku. Vrásky budete mít z jakékoliv opakované činnosti v místě ohybu.

Pravidelně cvičte. Zlepší vám to krevní oběh a kůže bude vypadat velmi k světu (zbavíte se tak i pytlů pod očima, které vizuálně přidávají na věku). Studie McMasterovy Univerzity dokonce přinesla zjištění, že cvičení může zvrátit stárnutí kůže. Navíc, pokud budete v dobré tělesné kondici, budete přirozeně vypadat mladší.

Vyřešte stresy co nejdříve. Nejen, že vás užírají zevnitř, jsou vidět i navenek. Tady máte důkaz o psychosomatice - stres prokazatelně zhoršuje ekzémy a akné. Na stres výjimečně platí dobré sociální vazby, takže se nezapomeňte stýkat s přáteli.

Jídlo. Jeden z nejdůležitějších faktorů toho, na kolik vypadáte a na kolik se cítíte. Ann Wigmore kdysi řekla, že jídlo, které jíte, může být buď nejsilnější medicínou nebo nejpomalejším jedem. Není to nikterak přehnané. Ve skutečnosti si můžete jídlem vyřešit celou řadu trápení stran vzhledu a krásy. Zlepšíte si imunitní systém, vyhladíte vrásky, dodáte vlasům lesk či zlepšíte zdraví kůže a nehtů. Naše jídla by měla obsahovat stavební kameny zdravého vzhledu – antioxidanty, minerály, zdravé tuky (olivový olej, tuky z ořechů či semínek, avokádo atp.), bílkoviny a vlákninu. Většina lidí v touze po udržení si žádoucí postavy jí málo – tím pádem nedodává tělu dostatek živin, to se pomaličku podvyživuje a dostává se do stresu. Taktéž byste to neměli přehánět se solí, která na vás může číhat i v potravinách, ve kterých byste ji nečekali. A jaké potraviny tedy naší kráse svědčí? Překvapivě káva, jen ne nalačno. I kvalitní čokoláda ve zdravém množství prospívá! Batáty obsahují betakaroten, který zlepšuje pH faktor kůže. Borůvky jsou plné antioxidantů. Kapusta má tolik Káčka, že z něj vaše kůže bude zářit jako kůže princezny. Zelený čaj obsahuje polyfenol, který chrání proti UV záření. Hroznové víno zase oplývá protizánětlivým resvaratrolem. Tučné ryby (losos, tuňák, makrela, sardinky) se svými omega-3 kyselinami jsou úplné sérum proti stárnutí. Rajčata a ostatní zelenina vás chrání před sluníčkem – prakticky vzato s žádnou zeleninou, ovocem, oříšky či semínky nešlápnete vedle.


Hanka Hanka
Hanka Hanka

Autor