Krém jako součást péče o krásné a zdravé nohy

Nohy nesou celé vaše tělo. Ať už vážíte, kolik chcete, znamená to, že se hodně nadřou. Zanedbávání chodidel podle předních pediatrů vede k zbytečným bolestem a potížím s dolními končetinami. Proto se vyplatí dát na své nohy pozor a trochu se jim věnovat. Je to přeci jen důmyslná konstrukce: Třináct svalů a dvacet šest kostí!

Obzvláště pro sportovce jsou chodidla zcela zásadní – stačí, když uvážíme, že každý uběhnutý kilometr se rovná zhruba 1000 došlápnutím. A s každým došlápnutím vaše noha absorbuje sílu několikanásobku váhy vašeho těla. I v běžném životě však dostávají nohy značně zabrat – občas nelibě neseme ne zrovna rozzářený výraz prodavačky či servírky, aniž bychom si uvědomili, že ty dámy musí stát a pobíhat na nohou mnohdy i přes deset hodin. Pravděpodobnost je značná, že žena, která je vám nejblíže, má nějaký problém s nohou – puchýř, vybočený palec či nějakou jinou nepříjemnost, která ji může brzdit. Navíc jde i o záležitost estetickou. Nejen tělo do plavek, ale i nohy do sandálů musí vypadat. Nejde však ani tak o vzhled, jako o zdravý vzhled, a ideálně zdraví samotné. V tomto článku si proto představíme krém na nohy a přidáme tipy, jak se o ně nejlépe postaráte.

Chodit do kosmetických salonů, abyste dopřáli svým nohám kůru, není od věci – ale není to jediná cesta, jak si vydržovat pěkné a zdravé nohy. Ve skutečnosti máte spoustu možností, jak o svá chodidla pečovat, ulevit jim od bolesti, ochránit je před bakteriálními infekcemi a plísněmi. Jednou z těchto možností je pořízení krému na nohy. Foot Cream Sportique regeneruje chodidla i bolavé končetiny, osvěžuje je, mírní bolestivost i otoky a přináší úlevu. Krém má navíc díky obsahu bylinných extraktů antibakteriální a antimykotické účinky, chrání pokožku před vznikem mykóz i jiných kožních problémů a zároveň eliminuje nadměrné pocení chodidel. Krém na nohy a chodila má skvělé dezodorační a revitalizační účinky. Obsažené bylinné extrakty a esenciální oleje pokožku osvěžují a zlepšují její prokrvení. Neemový olej působí přirozeně antibakteriálně, antimykoticky i antisepticky, chodidla tak mají svého spolehlivého ochránce. Pokožka se s ním snadněji regeneruje, je méně náchylná k mykózám, plísňovým onemocněním a také se méně potí. Složení krému je navíc obohaceno o bambucké máslo a rostlinné oleje, které suchou pokožku nohou vyživují a zvláčňují, uzamykají potřebnou hydrataci a zanechávají ji příjemně vláčnou. Krém na nohy dokáže vaše chodidla příjemně osvěžit po dlouhém a namáhavém dni, a k tomu i zmírní jejich bolestivost a odstraní otoky. Stačí malé množství krému aplikovat na suchou čistou pokožku nohou a lehce vmasírovat. Foot cream používají profesionální i poloprofesionální sportovci - výtečně pomáhá s úlevou nohou například tanečníkům a baletkám – avšak stejně dobře funguje i lidem, kteří (nejčastěji v práci) permanentně stojí na nohách.

Co ještě můžete pro své nohy udělat, aby byly krásné a zdravé?

  1. Správné boty. Boty, které jsou na trhu k dostání, často zdraví chodidel zrovna neprospívají. Nejhorší jsou vysoké podpatky, (těžiště se z paty posouvá neúměrně na přední část nohy). Určitou kompenzací při nesprávném tvaru podrážky boty jsou ortopedické vložky. Boty navíc musí dobře sedět. Většina lidí ve sportu i v běžném životě nosí boty příliš malé! Do nazutých bot byste měli být schopni vsunout palec ruky. Vnitřek boty je taky důležitý, pokud trpíte na mozoly a puchýře. Nošení nevhodné obuvi může vést ke zraněním.
  2. Občas chodit naboso. Když už se budete zbavovat nesprávných bot, zkuste to, co se přirozeně nabízí: na boty se vykašlat a trávit čas i naboso. Chůze naboso (ideálně v přírodě, všude tam, kde nehrozí příliš ostré a nebezpečné předměty) je totiž jedno z nejlepších opatření pro stimulaci nožní klenby, svalů a vazů chodidel. Novým trendem je navíc bosky i cvičit.
  3. Nohy pravidelně umývejte. Udržujte je čisté každodenním umýváním, ale nepromáčejte je natolik, abyste na nich měli varhánky – to vaši kůži připravuje o přirozenou mastnotu. Po umytí nohu pečlivě osušte, zvláště mezi prsty, kde se často rozvíjejí mykózy. Lázeň v teplé (ne horké!) vodě s trochou soli nebo ještě lépe olejů je také chválihodná – navíc usnadní pedikůru a ošetření ztvrdlé kůže na patách.
  4. ... a také hydratujte. Účinky Krému na nohy (na přírodním základě) zde již byly popsány, i pro hydrataci kůže na nohou se hodí náramně. Obzvláště pokud je kůže na vašich chodidlech vysušená. Ovšem vyhněte se oblasti mezi prsty, kde by se krém hromadil. Vydrhněte nohu pomocí pemzy, ale moc to nepřehánějte, nebo se zhrovatělá kůže vrátí ještě tvrdší. Ideální je dopřát si často i masáž (nejlépe přírodním masážním olejem), doslova ucítíte, jak vám chodidla děkují.
  5. Tam, kde nepomohl kartáček a pemza by mohl uspět peeling – poradí si se suchou a ztvrdlou pokožkou, vyhladí a zjemní paty i šlapky, pomůže vám s pedikúrou a starostí o nehtovou kůžičku a lůžka.
  6. Střídejte ponožky, ale i boty. Nejlépe pořídíte s kvalitními bavlněnými ponožkami, které dobře sedí – těsné ponožky jsou stejná hrůza jako těsné boty. Je však dobré mít rezervní pár bot, nenosit jedny boty stále a dokola. Tak jako zbytek těla se nohy potí a pot se tak vsakuje do ponožek a bot. Než vyschne, trvá to většinou déle než jen přes noc.

Hanka Hanka
Hanka Hanka

Autor