Proč masírovat a čím masírovat – díl I.

Masáž je jedna z nejlepších věcí, co vás na tomto světě mohou potkat – takže vyjmenovávat důvody proč si ji dopřávat se zdá bezpředmětné. Nicméně lidé obecně ještě stále nemají úplné povědomí o tom, kolik požehnání se v této odvěké činnosti skrývá. V dnešním článku si povíme, k čemu je masáž dobrá a užitečná a jaké výhody mají masážní oleje. Tomuto tématu se pak do detailu budeme věnovat v příštím díle (kde si povíme i něco o typech masáží a jejich vhodnosti např. ke sportovní aktivitě). A jako obvykle přidáme pár užitečných tipů.

Kromě relaxačního efektu (jak na mysl, tak na tělo) má masáž skvělé účinky i na naše zdraví. Už Julius Caesar se nechával masírovat k předcházení svých epileptických záchvatů. Masážní terapie se datuje už k čínskému medicínskému textu z třetího tisíciletí před naším letopočtem. A jaké pozitivní účinky pro nás masáž ukrývá?

  • Zlepšení imunity. Podle studie Losangelské univerzity pravidelné masírování zvyšuje podíl bílých krvinek, čímž se ve výsledku zlepšuje krev i její schopnost bránit se proti nezvaným návštěvníkům.
  • Zbavení stresu. Masáž významně snižuje hladinu stresového hormonu kortizolu, a naopak zvyšuje podíl „šťastných“ hormonů dopaminu a serotoninu. Tím může pomáhat i se symptomy deprese a úzkosti.
  • Úleva od chronických bolestí. Studie naznačují, že masáž může aktivovat stejnou část mozku jako léky tišící bolest. Bolesti hlavy dostávají prostřednictvím masáže také pěkně na frak, protože jsou často způsobeny napětím v krku, které omezuje přísun krve do mozku. Správná masáž dvakrát do týdne si s touhle patálií může dobře poradit.
  • Pomoc fyzickým výkonům před aktivitou i po ní. Masáž před výkonem může znít protiintuitivně, ale zahřívá svaly a pomáhá jim v uvolnění, aby nedošlo k poškození měkkých tkání. Masáž po výkonu je všeobecně hojně využívaná, ale skrývá se za ní víc než jen úleva od bolesti – snižuje produkci cytokinů (tím i riziko zánětů) a napomáhá svalové přestavbě.
  • Pomáhá zmírňovat projevy sedavého způsobu života (tlumí totiž takzvaný posturální stres, projevující se bolestmi krku a zad).
  • Ulevuje od menstruačních bolestí (a dalších nepříjemných projevů spojených s periodou).
  • Přispívá ke zkvalitnění spánku (produkcí delta mozkových vln).
  • Má skvělé účinky na zdraví a krásu pleti. Celotělová masáž odstraňuje odumřelé kožní buňky. Masáž podporuje regeneraci tkáně a pomáhá mizíkovat jizvičky a strie. Podpora krevního oběhu má příznivý vliv i na vzhled pleti, obzvláště v kombinaci s vhodným olejem – tomuto fenoménu se budeme detailněji věnovat v příštím díle.

Ať už hodláte využít masáže (profesionální či automasáže) k jakémukoliv z výše zmíněných účelů, je bez debat, že k tomu budete potřebovat vhodné mazání. To nejlepší poskytují přímo pro masážní účely vytvářené oleje. Nejvhodnější z nich jsou pochopitelně ty přírodní - dráždivé syntetické složky jsou nejen nezdravé, ale mohou způsobit i alergii a nebudou patrně disponovat stejně vhodnými účinky jako látky, které jsou svým přírodním původem blízké naší pokožce. Ideálně sáhněte po kombinaci přírodních rostlinných a esenciálních olejů – nejlépe pokud produkt obsahuje jojobový, olivový, pupalkový olej či bambucké máslo. Masážní oleje SPORTIQUE se vyznačují vysoce kvalitním složením, díky kterému jsou oleje vhodné jak k masáži, tak k pěstění. Proto je naším prvním tipem k použití rozehřát malé množství oleje v dlaních a aplikovat na pokožku libovolného místa na těle: lze jej totiž využít jak k masírování unavených či ztuhlých svalů, tak k pravidelné péči o kůži namísto drahých krémů! Masážní oleje SPORTIQUE pokožku vyživují a zároveň přinášejí uvolnění. Kombinace pečujících olejů a antibakteriálních esenciálních olejů i rostlinných výtažků pleť zjemňuje, posiluje a chrání před vznikem zánětu. Pokud vás detailněji zajímá téma vhodnosti konkrétních masážních praktik, vlastnosti a složení masážních olejů a tipy jak z nich dostat co nejvíce, nenechte si ujít další část tohoto článku.


Hanka Hanka
Hanka Hanka

Autor